ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

יום כיפור בפרדס חנה כרכור: 5,850 שקל לאוהל תפילה בהפרדה מגדרית

האם המועצה המקומית פרדס חנה כרכור העלימה עין מתפילות בהפרדה מגדרית בשטחים ציבוריים? במהלך יום כיפור, הופתעו התושבים לגלות ששטחים ציבוריים הופקעו לטובת תפילות בהפרדה • בשכונת עומרים החדשה הוצב בימים האחרונים אוהל זמני שהקימה המועצה • גם בגינת וייל, שבשכונת נווה אשר, התקיימה תפילה בהפרדה מגדרית, אולם במועצה טוענים כי לא נתנו לכך כל אישור
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

אוהל התפילה בשכונת עומרים

"בוקר אחד לפני כמה ימים הודיעו שמקימים אוהל תפילה של חב"ד בלב השכונה", אמר תושב שכונת עומרים החדשה בפרדס חנה כרכור, שביקש להישאר בעילום שם. "הקימו אותו עוד באותו היום. מדובר בשטח שהוא בפיתוח ומיועד לגנים ולטיפת חלב. הקימו בלי לשאול אף אחד מאיתנו בזמן שמתוכנן בית כנסת בשכונה וזה לא המיקום המתוכנן, בזמן שיש מסביב לשכונה עוד שבעה בתי כנסת. הרי גם אנחנו הולכים להתפלל", סיפר. 

לאורך החג, ברחבי המועצה התקיימו תפילות בהפרדה. במועצה טוענים כי הן מתרחשות במשך שנים, בהתאם לסטטוס קוו של היישוב. אך בניגוד למקומות אחרים, בשכונת עומרים הוקם בפעם הראשונה אוהל זמני לתפילות בעלות של 5,850 שקל, על קרקע ציבורית. המימון יצא מאגף שפ"ע (שיפור פני העיר) של המועצה המקומית ובאישור ראשת המועצה הגר פרי-יגור.

במועצה טוענים כי האוהל, שאינו נדרש בהיתר, הוקם בהמשך לפניות תושבים ובהם נציגות חב"ד. אלא שכבר בימים שלפני החג, היו פרסומים מטעם חב"ד על "אוהל התפילות של חב"ד עומרים", בצירוף מילות תודה למועצה המקומית על העזרה והסיוע. השכרת האוהלים, יש לציין, היא לתקופה של שלושה שבועות.

בשיחה עם "שקוף", סיפר תושב פרדס חנה כרכור כי במהלך החג, התקיימו התפילות באוהל בהפרדה מגדרית מלאה. "אין לנו בעיה עם בתי כנסת, מה שמפריע לנו שגוף חיצוני סימן את השכונה, שהיא יעד לכיבוש", הוא אומר. החשש שלו מתבסס על פרסומים של בית חב"ד ברחבי הרשת שבהם נתקלו תושבי השכונה.

הפרדה מגדרית בתפילות יום כיפור בגינת וייל, בשכונת נווה אשר (צילום: באדיבות המצלם)

"שכונת עומרים היא שכונה חדשה שהולכת ונבנית בפאתי פרדס חנה", נכתב בפרסום של חב"ד על השכונה החדשה. "השכונה מתאכלסת באלפי תושבים – והם זקוקים למישהו שיגלה להם את הנשמה", כתבו ברשימה שהתפרסמה ברחבי הרשת. "הפעילות בשכונת העומרים התחילה כבר לפני חג הפסח, וכעת היא ממשיכה בכל הכוח. אלפי היהודים שיגיעו להתגורר בשכונת העומרים יתקבלו בידיים פתוחות ויתחברו למסר של קבלת פני משיח. זה בידיים שלנו – תנו לבית חב"ד התחלה טובה וכוח לכבוש יעד חדש לרבי מלך המשיח שליט"א".

"המרחב הציבורי צריך להיות חופשי מדת", אומר ל"שקוף" יאיר נהוראי, עו"ד ופעיל חברתי, מחבר הספר "המהפכה השלישית". יחד עם זאת, "המחוקק יכול בחקיקה ספציפית לפגוע בעקרון, כפי שקרה בבג"ץ פסח. משכך, כאשר יש התנגשות בין עקרון הזכות לחופש מדת במרחב הציבורי להחלטת הרשות העירונית, צריך לבחון מה הסמכות החוקית המשפטית עליו הוא נסמך". נהוראי מציין כי "מה שקובע זה החוק ולא אמירות כלליות על 'סטטוס קוו'". העובדה שאירוע מסוים "מתרחש במשך שנים, לא הופך אותו לחוקי", הוא מוסיף.

גם בגינת וייל שבשכונת נווה אשר התקיימה תפילה בהפרדה מגדרית, אולם במועצה טוענים כי לא נתנו לכך כל אישור. זאת בניגוד לעמדת חב"ד. בשיחה עם "שקוף", אמר הרב יוסי ריפקינד, שמנהל את בית חב"ד, כי קיבל לכך אישור עקרוני מהמועצה. לטענתו, אישור כזה ניתן "בשנה השנייה של האירועים, כנראה שבחגים של 2018".

המועצה אישרה לכם לקיים את התפילה בגינת וייל ביום כיפור?

"כן, אנחנו עושים הכל חוקי".

ואם הם לא היו מאשרים, היית יודע? כלומר אתה האדם?

"כן".

כי במועצה טוענים שעשיתם את זה בלי אישור ובלי שפניתם אליהם

"לא פנינו השנה. בעבר אמרו לנו שדברים כאלה לא צריכים אישור, אולי זה השתנה. זה כמו שמעמידים סוכת אבלים, זה עוד לפני כל הסיפור עם בג"ץ".

מתי הם אמרו לכם שלא צריך אישור?

"בעבר, לא יודע, בשנים קודמות". 

כל שנה קיימתם שם תפילה?

"כן, כבר שש שנים, זה אירוע ותיק". 

החודש התרחש אירוע נוסף שהסעיר את תושבי פרדס חנה כרכור: פרסומת לחוגים בהפרדה מגדרית. מה חשבו על כך המועמדים לראשות המועצה? התגובות המלאות בסרטון:

תגובת המועצה המקומית פרדס חנה כרכור

"התפילות ברחבי המושבה התנהלו כפי שהתנהלו לאורך השנים ובהתאם לסטטוס קוו של היישוב, הנהוג מזה עשורים רבים. בנוגע להדר סנטר: מדובר בשטח פרטי ולא ציבורי. תפילות בגן וויל בנווה אשר בוצעו ללא עדכון וידוע הרשות המקומית. במתחם עומרים המצוי בבינוי, המועצה דאגה לאוהל תפילה זמני לחגי תשרי. בביה"ס מעיינות חב"ד ביקשו אישור מהמועצה לבצע תפילות, המועצה כבשנים עברו, אישרה בכפוף לאישור הנהלת בית הספר והנחיותיה". אוהל התפילה בעומרים שהוקם ע"י המועצה, הוקם בהמשך לפניות תושבים וביניהם נציגות חב"ד בשכונה האוהל יפורק מיד לאחר סוכות".

תגובת בית חב"ד

"בהמשך לשיחתנו, התפילות מתקיימות בגן וייל כבר שש שנים, בזמנו פנינו למועצה המקומית פרדס חנה בבקשת אישור, ואז אמרו לנו שאין כל צורך בכך. כמידי שנה משתתפים באירוע זה מאות אנשים אשר שמחים על קיומו, ומודים על השירות הזמין הניתן להם. חשוב לציין, כי התפילות השנה נערכו באותו הפורמט שבו הן מתקיימות כבר כמה שנים, לרווחתם ורווחתן של כלל התושבים שבאים לקחת בהם חלק".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת יעל געתון

יעל געתון
כתבת סביבה. יעל געתון החלה את דרכה העיתונאית בעיתון העיר תל אביב, שם שימשה ככתבת חינוך עד לסגירתו בשנת 2010. בהמשך עבדה בחדשות המקומיות בטלוויזיה וסיקרה את אזור העמקים בצפון עד לשנת 2014. בשנת 2015 החלה לעבוד בוואלה!News במשך כחמש שנים, בשורה של תפקידים, בהם עורכת חדשות, כתבת מגזין וכתבת תרבות וצרכנות.

25 תגובות

  1. הבעיה היא לא הפרדה וגם לא האוהל בשכונה אלא המסר של חב"ד. זה לא לגיטימי לראות את השכונה שלי כיעד לכיבוש. אני רוצה לחנך את ילדיי למסורת יהודית, אבל לא למסרים של גאולה וביאת המשיח.
    רצון לכבוש את השכונה ולגאול את הנשמה – לא בשכונת עומרים.

  2. כול הכבוד לבית חב״ד שיש שבאתי לשכונה פחדתי שלא יהיה לי איפה להתפלל ואבא שלי שבא לביקור אנחנו כרגע 16 איש שמתפליים ביחד בבית זה נראה לכם הגיוני וואלה באור ים הכול מושלם בחדרה רק פה שכונה חדשה שנראת כמו 10 שנים כלום לא זז לא בית כנסת לא גן שעשועים אז כן כול הכבוד לבית חב״ד שעוזר ותומך מה שאתם המועצה לא

  3. זו השיטה של חב"ד "נחמדות " טוב גם לפי התגובות שנכתבו שכה הללו את שליח חב"ד הרי זו הבעיה איתם לאור מה שקרה השנה ראוי שהמועצה שתבחר תקבע מהו הגבול במרחב הציבורי של הפרדה מפרדית ובמקביל לבקש מהקהילה ליהדות מתקדמת באותם המקומות שבהם היה אוהל ששולם לפי מה שנכתב על ידי המועצה? דבר תמוה לכשעצמו בלי עין הרע לחב"ד יש מימוון רב מאד אם כן למה לממנם ? טוב שיש כאלו שמברכים את הפעילות כמו זו או כמו הדלקת נרות חנוכה וכו' הכל טוב אך שיוויון צריך להיות וכרגע שיוויון והדרת הנשים למעשה נקטע אם היו חכמים בחב"ד היו מאפשרים כן חידוש לשבת גברים ליד הנשים ללא מחיצה ובאה מנוחה לייגע למה שלא יעשו הקפות שנינות בשתוף נשים באותו מעגל אם הגברים וספרי התורה ?עולה השאלה מדוע המועצה צריכה לממן את חב"ד על כל שלוחתיה הן בפרדס חנה והן בכלל ? אה שיקולי קואליציה? והיכן קולו של רב המושבה הרב צדקה שליט"א קולו לא נשמע ?אייכה הרב צדקה שליט"א

  4. חבד הולכים ומשתלטים על פרדס חנה וכנראה על עוד הרבה מקומות אחרים. אלו פני המדינה האומללה הזו.

  5. הכי הטריד אותי הסרטון בנושא החוגים.
    גם ההפרדה. וגם המחיר הנמוך ביותר מחצי שמשלמת אוכלוסיה דתית, על אותו מוצר שמספקת המועצה.

  6. כשקבוצה מיסיונרית מגדירה "השכונה מתאכלסת באלפי תושבים – והם זקוקים למישהו שיגלה להם את הנשמה", זה מתנשא, יומרני , חסר צניעות וחטא נוראי. ספק אם אלוהים הפיח ברשעים מיסיונריים אלו נשמה, אז הם מתיימרים לגלות לאחרים את הנשמה?
    ההיסטוריה היהודית מראה שמי שטומן ראשו בחול ומתקרב לרוצים להשמידו – סופו לשמד(ובואו, אלו אנשים שרוצים להשמיד שוויון, חופש, ביטוי עצמי , כלומר להשמיד כל אדם נאור. שלא לדבר על תמיכתם ברוצחי שורפי ילדים בשנתם ומה שהם עשו לרבין). אם תתנו לרבנים הללו להתפשט בתוככם- אתם עלולים למצוא את עצמכם באיראן או ליד רבין. עצוב שחילונים מכניסים את המפלצת הביתה.

  7. יישר כוח לכל העוסקים המלאכה!! איזה כיף שהיה לתושבי עומרים מקום לתפילות בחגי תשרי ובמיוחד בכיפור!!
    באופן אישי אני מודה לכם חב"ד.

  8. אין מילים לתאר את ההרגשה תודה רבה לחב"ד ולכבוד הרב היה מושלם
    והלוואי שנמשיך ככה

    1. הייתה תפילה ממש יפה, וזה ממש עזר שהיה לנו בית כנסת ליד הבניין, במקום ללכת רחוק בצום ביום חם שכזה, הסבים של כולנו שמחים, כולנו יהודים וכולנו אחים

    2. יהודים מתפללים בהפרדה 3600 שנים, והיהדות מכבדת את האישה יותר מכל בן אדם, עצוב ללכת למקומות של מחלוקות אנטי וכדומה

  9. הרכבת לתל אביב יוצאת מבנימינה, מוזמנים לעלות ולחזור חזרה

  10. אני תושב חדש בשכונת עומרים כרגע מסביבנו יש טרקטורים, אבנים וחולות,
    שמחתי מאוד לראות שלפחות הרב ןהרבנית של חבד הם כאן כדי לדאוג לנו,
    וגם ביום כיפור דאגו שנוכל להתפלל במקום ראוי ככל הניתן בין כל האבק והשממה.

    תודה רבה לרב זאב,
    היה מרגש ומקסים,
    מחזק את ידכם תמשיכו !!

  11. עצוב שיהודים בארץ ישראל מתנהגים בצורה כזאת
    תודה לרב ולרבנית על היוזמה המבורכת
    אני את המיסים שלי רוצה לתת לקדושה
    מי שרוצה את שלו לתת למחול או כל דבר אחר בבקשה
    תשחררו את החשיבה שיש לכם בעלות על כל דבר

    1. שלום לכולם.

      אולי מספיק כבר עם ההתעסקות המיותרת של מה עשה האחר /השכן / חבר לעבודה וכו ..

      מספיק עם דיבורי אכלו לי שתו לי לקחו ממני תקציב יש מספיק לכולם ברוך השם ……

      תודה רבה לרב זאב האלוף(חב"ד עומרים ) שמשתדל בכל כוחו לעשות טוב ולתרום ולזכות את הציבור.

      התפילות היו נעימות והכל היה מעולה תודה רבה על אוירת חג מדהימה יישר כוח.

      בכל אופן יש לזכור אחים אנחנו מאותו שורש ומקור
      בואו נכבד כל אחד ואחת את האחר באמונתו כל אחד יחיה איך שהוא רוצה בביתו

      כולי תקווה שיבוא יום שכולנו נכיל אחד את השני וכך יהיה שלום בינינו

      בברכת שנה טובה ומוצלחת לכולם.

  12. מעניין למה הכביכול אדם שזה הפריע לו נשאר בעילום שם.
    1. אני אדם חילוני והרב זאב מקבל את כולם מבלי לשאול אם הוא חילוני או דתי, פשוט עוזר לכל מי שצריך.
    2.לא יודע מי את ואם את בכלל תושבת השכונה ולמה את מייצרת שנאה ופרובקציה. 3.האוהל היה מלא עד אפס מקום, נשים, ילדים וגברים כולם ביחד.
    4. הרב הוא תושב השכונה ולכן יש לו ולעשרות רבות של אנשים זכות למקום להתפלל בו.
    5. תודה שוב לרב זאב על הזכות שנתן לי ולמשפחתי ולעוד מאות אנשים בשכונה לקיים את התפילה בכיפור כהלכתן.

    1. לכל אילו שמקשקשים,
      קצת עובדות שכונת עומרים
      1. אין בית כנסת בשכונה של אלפי אנשים
      2.אם תאמרו לא צריך שכונה חילונית,
      באה האמת וטפחה על פניכם.האוהל מלא עד אפס מקום בקושי היה אפשר לנשום.
      3.מה לעשות רוב הציבור לא קונה את הסחורה הרפורמית נוצרית שלכם ומעדיף להתפלל כמו שהתפללו אבותינו במשך אלפי שנים.
      4.תודה ענקית לרב זאב המדהים שליח שכולו אור ושמה בניגוד אליכם

  13. מזעזע, הדרת נשים במרחב הציבורי היא פוגענית ואסורה. אם אתה מרביץ לאשתך בביתך , זה לא אומר שמותר לך להכות אותה במרחב הציבורי. לכן זה שהפשע קיים כמה שנים וגם בבתי כנסת פרטיים, לא אומר שמותך לרב הזה להמשיך את הפשע בציבור. אסור לחשוף את ילדינו למיסיונרים הנוצרים\יהודים\מוסלמים\הינדים. מיסיונריות אסורה. לא ישנו אותנו, לא יפיחו בנו רוח (רוח רוע ואשמדאי), חתיכת מתנשאים שחשים עצמם עליונים על תושבי השכונה. תשארו בבתי הכנסת שלכם ואל תכפו את הדת בנרחב הציבורי. אתם מרחיקים יותר ממה שאתם מקרבים. מנסים לחדור כמו גרורות לבתי הספר הממלכתיים ולשכונות החילוניות. חולניים שרוצים לשנות את האנשים הנורמליים.

  14. התרשמתי מאוד מיוסי ומרבקה שלבושה יפהפה ילדיהם מטופחים
    נראה כי אכפת להם מכל אחד ואחת!

  15. או שכן היה אישור או שלא וכראה שבגלל שיקולי קואליציה הנוכחית והבאה כולם במועצה בחרו לנהוג לא לראות לא לשמוע ולא לדבר …

      1. היה מרגש
        כחילוני שלא פוקד את בית הכנסת שאר השנה, התרגשתי להגיע ולחוות את תפילת יום כיפור בצורה אותנטית כפי שסבא שלי התפלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!