ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

המועמד לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה: ח"כ עודד פורר

ועדת הכנסת החליטה להמליץ על פורר (ישראל ביתנו) לתפקיד, והמינוי מותנה בהצבעה של חברות הוועדה לקידום מעמד האישה. בדיון על ההחלטה נכחו שמונה חברי כנסת ואף לא חברת כנסת אחת
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

עודד פורר, מתוך אתר הכנסת

בדיון שנערך שלשום (ראשון) בוועדת הכנסת, החליטו חברי הוועדה להמליץ על ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לתפקיד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי. זו תהיה הפעם השניה שעומד בראש וועדה זו ח"כ ולא ח"כית: בכנסת ה-17 עמד בראשות הוועדה ח"כ גדעון סער (הליכוד).

הוועדה לקידום מעמד האישה מוקדשת לקידום ותיקון סוגיות הנוגעות לאי-שוויון מגדרי. יו"ר הוועדה היוצאת, ח"כ עאידה תומא סלימאן, קידמה בוועדה דיונים בנושא המאבק בסחר בנשים ובזנות, אלימות כלפי נשים ואלימות מינית, בריאות נשים ונושאים רבים נוספים.

בדיון על המינוי, שארך דקות ספורות, התלוננו חברי הוועדה שוב ושוב על חלוקת הוועדות בין האופוזיציה לקואליציה. הם לא דנו בשאלת מינויו של ח"כ ולא ח"כית לתפקיד.

"הקואליציה דרסה את האופוזיציה בחלוקת הוועדות", אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) הסכים והוסיף: "לא היה כמצב הזה. אני הייתי מצפה מממשלה כזו ענקית, עם מגוון רחב של תפקידים, עם 54 אפשרויות לשרים וסגני שרים, עם כל הוועדות בכף היד, עם חברות כנסת שמגיעות אולי מחר בבוקר וכבר ממונות לראשות ועדה, הייתי מצפה שהקואליציה תבוא ביד פתוחה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן, היו"ר הקודמת. "פעלולי הפוליטיקה הישראלית"

על ההחלטה להמליץ על ח"כ פורר לתפקיד הצביעו שמונת חברי הוועדה שנכחו בדיון – ביניהם אף לא חברת כנסת אחת. ההמלצה אושרה ברוב של חמישה תומכים. יו"ר הוועדה גינזבורג בירך את פורר: "אני מאחל לך בהצלחה, אני חושב שאתה תהיה חבר הכנסת השני הזכר שעומד בראש הוועדה הזאת ואני חושב שזה דווקא טוב". 

מינויו של פורר לתפקיד מותנה באישור הוועדה שהוא מועמד לעמוד בראשה, בה חברות עוד שבע חברות כנסת ממגוון סיעות: מרב מיכאלי (העבודה), עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ), קטי שטרית, יפעת שאשא ביטון וקרן ברק (ליכוד), וע'דיר כאמל מריח (יש עתיד). על יו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג (כחול לבן) לקבוע מועד לדיון בוועדה בו תיערך ההצבעה.

"יכול רק לגוון"

תגובתה של יו"ר הוועדה היוצאת ח"כ עאידה תומא סלימאן על המינוי, עסקה בפערים פוליטיים ולא בזהותו המגדרית של פורר. "מינויו של פורר לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה הוא תוצר של פעלולי הפוליטיקה הישראלית", מסרה ח"כ תומא סלימאן.

"הוועדה שעניינה שוויון וצדק חברתי ושינוי מבנים היררכים תהיה בראשות 'ישראל ביתנו' והימין, הדוגלים באפליה ורמיסת קבוצות מוחלשות ודחיקת הייצוג שלהן. אני מקווה שח"כ פורר יצליח לעמוד באתגרים של עבודה מול ועם קבוצות מגווונות בחברה, כולל אלה אשר כלפיהן הוא היה רגיל להסית".

ח"כ מרב מיכאלי. "המאבק הפמיניסטי אינו עניין של נשים בלבד"

ח"כ מרב מיכאלי תמכה במינוי גבר לראשות הוועדה. "שנים אנחנו אומרות שגברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי, למאבק לשוויון. המאבק הפמיניסטי, אנחנו חוזרות ואומרות בצדק, הוא לא עניין של נשים בלבד. הוא עניין של החברה כולה", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

חברת הכנסת קטי שטרית הסבירה למה גם היא תומכת במינוי. "ב-2007 גדעון סער עמד בראש הוועדה – ההישגים הכי גדולים נעשו בוועדה שלו", טענה שטרית. "כאישה לא מפריע לי אם עומד גבר או עומדת אישה בראש הוועדה – ברגע שיש אדם ששונה ממני במין או בהשקפת העולם, זה יכול רק לגוון".

כיום שתי נשים בלבד עומדות בראש ועדות בכנסת: מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) בראשות וועדת הפנים והגנת הסביבה, ויפעת שאשא ביטון (ליכוד) שעומדת בראש הוועדה המיוחדת בנושא נגיף הקורונה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת יעל פינקלשטיין

יעל פינקלשטיין
כותבת ב"שקוף" מאז "מאה ימים של שקיפות", עוקבת אחרי פעילות של לוביסטים שמייצגים בעלי אינטרסים בכנסת וכותבת גם על ייצוג שוויוני בפוליטיקה. לתקשורת כוח עצום להשפיע על החיים שלנו, והיא יכולה לנצל אותו כדי לחשוף עוולות ולדרוש תשובות מנבחרות ונבחרי הציבור - אבל היא לא תמיד מצליחה לעשות את זה. אני שמחה להיות חלק מארגון עצמאי שיכול לפעול רק למען הציבור בחופש מוחלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,912 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור. 

בשקוף אין פרסומות.

משוחררים מאינטרסים זרים, אנחנו עושים עיתונות עצמאית, נקייה ומשנה מציאות.

כי רק עיתונות בבעלות הציבור עובדת בשביל הציבור.

תמיכה חודשית קבועה בכל סכום (!) תאפשר לנו להמשיך.